dinsdag 14 september 2010

Maandag ging het wekkertje erg vroeg. 6:15 uur ons bed uit douchen, een snel ontbijt en met z'n vieren in de taxi richting chinatown voor de fietstour. Voor de rit met de taxi een uur uitgetrokken omdat het rond dit tijdstip aardig druk op de weg is. Er ging nog een Nederlands stel mee dus met een groep van 6 personen en de gids zijn we op de fiets gesprongen voor een rit van 3 uur. Het was qua temperatuur in de ochtend nog best goed te doen. Tijdens de rit hebben we door supersmalle steegjes gefietst, zijn we bij een chinese tempel gestopt en langs heilige bomen gereden. We hebben een " break" gehouden bij een mooi parkje waar het huis staat waar de moeder van de huidige koning is opgegroeid. In het midden van het parkje lag een plein met een chinees prieeltje waar op dat moment een aantal chinese mensen kung fu aan het beoefenen waren. Er waren verder geen touristen dus het was een soort prive voorstelling. Erg leuk om mee te maken. Tante lineke had in eerste instantie wat problemen om haar fiets onder controle te krijgen maar na een uur ging het gelukkig een stuk beter.

De volgende dag hadden we de eerste officiële excursie van onze rondreis. In de lobby zat onze gids Anouk al te wachten en bleken er nog 2 nederlanders en 4 belgen met ons mee te gaan.
Het programma bestond uit een boottocht met 3 verschillende bootjes over de rivier langs tempels huizen op het water en veel natuur. Dit gedeelte van bangkok wordt ook wel het venetie van thailand genoemd. Bij het vertrek met de eerste taxi-boot waren we al een belgische medereiziger "Geert" kwijt. Deze had het te druk met foto's maken ipv bij de groep blijven. Vervolgens is de rest van de groep op verzoek van de gids na twee haltes uit gestapt.
Achteraf bleek dat ze de "laatste" halte bedoelde waardoor zij niet alleen Geert maar ook de rest van de groep kwijt was. Na anderhalf uur wachten Rutger van 333travel maar even gebeld.
Met twee uur vertraging verder gegaan met een longtailboot en daarna een boot die ook wel de "james bond boot" genoemd word (erg snel!) Verder nog een tempel en een lokale markt bezocht. Met deze reisgenoten van deze excursie vormen we een groep tot Ayutaya, daarna gaan we met z'n vieren weer verder met de roadtrip en een nieuwe gids.

Aangezien we woensdag onze laatste dag in Bankok hadden hebben we niet zo veel gedaan.
Een beetje shoppen, een beetje chillen bij het zwembad en de koffers inpakken voor de echte rondreis.

Donderdag ochtend om zeven uur vertrek richting de river kwai. Hier de Hellfire pass bezocht. Een museum over birma railway die tijdens de wereldoorlog gebouwd is. Dit 425 km lange spoor is onder dwang van de japanners door 200.000 krijgsgevangenen en aziatische werkers gebouwd in 20 maanden. Hierbij zijn door marteling, ondervoeding en ziektes ruim 100.000
mensen omgekomen.

Volgens mij zijn we hierna richting het "rafthotel" gegaan een drijvend hotel zonder elektra.

1. Heel indrukwekkend wat jullie allemaal meemaken.Het is ook erg leuk om te lezen Heel veel liefs en groetjes.